“Half the money I spend on marketing is wasted. The trouble is I don’t know which half.”

Graphs Analytics

een bekende quote van John Wanamaker waarmee hij de spijker op z’n kop slaat.

Hoe weet je of je marketing budget goed besteed? METEN, METEN, METEN en nog eens METEN. Je kunt niet alles meten, maar je kunt wel enorm veel meten. In dit artikel geven we een aantal pointers over het meten van je social media marketing activiteiten.

““Half the money I spend on marketing is wasted. The trouble is I don’t know which half.”” verder lezen

Het belang van welkomst e-mails

Welkom Email Laptop Dark

Een goede welkomst e-mail kan een enorm verschil maken in de engagement en loyaliteit van de abonnees op jouw e-maillijst. Het is daarom belangrijk dat je bij het inschrijven van een nieuw e-mailadres een welkomst e-mail verstuurd.

Veel Email Service Providers (ESP’s) bieden de mogelijkheid om bij inschrijving automatisch een welkomst e-mail te versturen. Je kunt deze zelf opmaken. “Het belang van welkomst e-mails” verder lezen

“If you’re talking to everybody, you’re talking to nobody” – de noodzaak om te segmenteren

Crowd shopping

De noodzaak om te segmenteren

Het is een bekend gezegde in de marketing: “If you’re talking to everybody, you’re talking to nobody”. Met andere woorden: als je je niet op een specifieke groep richt, richt je je eigenlijk op niemand. Mensen zullen zich niet aangesproken voelen. Jouw doelgroep merkt niets van een speciale benadering. Kortom je marketing-activiteiten zijn niet erg effectief en je gaat niet efficiënt met je middelen om. Schieten met hagel, dus. ““If you’re talking to everybody, you’re talking to nobody” – de noodzaak om te segmenteren” verder lezen